Jag är förälskad!

I den här mackapären...



Våran "Gary"! =)

Jag vet, det är ingen nymodighet!
Den sitter nästan i var mans eller kvinnas bil numera.
Och jag vill absolut inte påstå att jag generellt är motståndare till nyheter och moderniteter, men en GPS har jag bestämt hävdat, är en extravagans som jag hittills tyckt var lite onödigt att äga.
Mannen köpte en ändå, innan vår Tysklandsresa.
Och jag tar tillbaka varje ont ord jag sagt om denna lilla mojäng!
Jag fullständigt älskar den!
Utan den hade resan varit som förra året, med Afrodite som nervös kartläsare och med risken att köra konstant fel. Nu gjorde vi ju inte det, det hände faktiskt bara två gånger. Och naturligtvis blev vi lite osams den ena av dessa, vilket höll på att kosta både en bildörr och en ruta. =)
Dessa små "delikata" incidenter klarade vi oss ifrån denna gång - tack vare "Gary"! I love him! =)
Varenda liten gata, vartenda litet hastighetsskifte, varenda liten restaurang, parkeringsplats, ja, allt kunde "han" förtälja oss om! Underbart! Och avslappat! Rekommenderar numera GPS:er starkt! =)

Kommentarer
Postat av: anne

Jo.



Men ibland, inte ofta men det händer, har de (GPS:n) inte koll! De skickar iväg en på a wild goose chase (som maken brukar säga) och då önskar jag att jag hade papperskartan lättillgänglig.

2010-07-24 @ 14:12:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Em

Kanske jag borde köpa en GPS och fråga vart "den rätte" bor? :D

2010-07-24 @ 14:13:38
URL: http://egoinasmamma.nu
Postat av: Miss Juni

Instämmer fullt å fast!

2010-07-24 @ 14:20:46
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni
Postat av: Ama de casa

Jag var jättesur när Anders köpte gps, kände mig liksom detroniserad som kartläsare.

Hon gjorde många fel i början. Eller hon och hon... Det var när jag å det bestämdaste hävdade att det fanns en bättre väg som vi kom fel. :-)

Nu älskar jag tant Tomtom :-)

2010-07-25 @ 17:17:21
URL: http://amacasa.wordpress.com

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0