Ni vet det där inlägget med...

listan...?

Jag vet att det bara var TRE saker man skulle berätta på varje punkt...men nu har jag kommit på att jag verkligen MÅSTE lägga till en sak till på en av punkterna...

Tre...
…favoritplatser:
trädäcket, stranden, hemmet

Och här bara måste jag lägga till - GRILLEN!



Ja, alltså inte i grillen...men vid grillen.
Jag vet, det är nära trädäcket och det är hemma, men det måste ändå specifiseras att vid grillen älskar jag att vara!
Det är någon slags frihetskänsla, ett slags kärleksförklaring, ett slags...nej, jag kan nog inte förklara känslan. Men jag älskar att stå där och fixa med mitt tidigare förberedda köttstycke...vända det, krydda det, glaza det...känna doften av det...Love it!





Sikken tur att make inte alls gillar att grilla! Då får jag ju ha platsen och sysslan alldeles för mig själv...=)

Vem sköter grillen hemma hos er?

Och vad gör ni denna söndag? Blir det våfflor hemma hos er?

Vi brukar alltid käka våfflor denna dag, men idag finns ett litet "problem"...

Igår, på självaste grillpremiären, behagade ju vädret vara lite sisådär...
Idag, när det alltså egentligen är våffeldag, behagar våren titta fram och bjuder på riktigt fint väder med sol och uppkrypande temperaturer.
Och jag, som ju älskar att stå vid grillen och som älskar våren och sommaren...ja, då får jag liksom lite svårt att se framför mig att familjen smaskar våfflor.
När man KAN äta grillat liksom...=)

Mums vad gott! ♥



Dagen till ära...(jo, men make och jag firade ju liksom ändå 31 år tillsammans. Det var alltså 31 år sedan han "frågade chans" igår...hihi!) hade make specialbeställt ett vin som han hade läst om. Och jag säger bara - jisses - vad gott! Jag älskar rödvin men jag är ingen förespråkare för att vinet måste kosta skjortan för att vara godast, jag har till och med smakat väldigt dyra viner som smakat skit, men det här...det här var fantastiskt för 258 spänn! Rekommenderas varmt!!!



Och äh, vi får väl se om det blir våfflor eller grillat idag, men jag har en känsla av att min känsla för grill kanske vinner ändå...=)

Nu - mot trädgården och solen!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Grattis till era 31 år tillsammans.

Kan tänka mig att det där vinet är gott. Jag tror inte att jag druckit så dyrt vin. Nä...jag vet att jag inte har druckit så dyrt vin någonsin.

Klart du ska grilla. Våfflor kan man äta en annan dag...eller ingen dag ;)

Jag ska försöka att ringa dig idag!

Kram.

2012-03-25 @ 11:36:05
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Znogge

Hos oss är det Husse som grillar! Ovanligt eller :-) Så gör jag förarbetet... Fast man ska kanske ändra på det i år!



Nej, jag har inget våffeljärn så därför blir det inga. Är dessutom bortbjudna så...



Ha en fin söndag!



Kram

2012-03-25 @ 11:38:27
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Monica

Det vinet måste klassas som ett "kanonköp"...

Kram, Monica

2012-03-25 @ 16:33:32
URL: http://tjernhus.blogg.se/
Postat av: Diana

Åh grillat är så jäkla gott! Vi var inne på en ny grill i år, men nu började huvudgrillaren muttra om att vi kan ha denna rostiga ett år till. Buhu!

2012-03-25 @ 16:57:24
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: soffie

mums va gott med grillat,vi har inte haft premiärgrillning än men till helgen blir det om vädret tillåter,ha en mysig ny vecka imorrn:)

2012-03-25 @ 19:26:06
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: mickis

Grattis till 31år :-)



Visst är det underbart med grillen & grillad god mat :-) MEN här hemma grillar maken & jag fixar "Allt" det andra & sen får han beröm för den goda maten ;-)



Ha en fin kväll!

KRAM

2012-03-25 @ 19:34:26
URL: http://mermickis.blogspot.com
Postat av: Miss Juni

Jo, men det hörs ju på namnet - att det smakar kanon! ;o)

Och nä, nå´ra våfflor blev det inte härhemma. Kocken jobbade och jag hade fullt upp med att återerövra uterummet från slipdamm och annat bråte. Det fick bli tacos & det funkade hur bra som helst.

Grillar gör mannen. Jag har ALDRIG någonsin (jo, det är sant!) grillat något. Inte annat än korv på engångsgrill...

2012-03-26 @ 19:53:00
URL: http://www.metrobloggen.se/MissJuni

Tack för din kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0